Sunday, February 13, 2011

Taman Pertanian Bukit Cahaya, Shah Alam, Selangor

Idea ke Bukit Cahaya ni diilhamkan oleh cik syud n zaidah. saya excited mengekori mereka bersama najlaa. Dari Dengkil kami menggunakan elite highway. sebenarnya semua xtau jalan. kebetulan GPS tertinggal, jadi terpaksalah menggunakan GPS bergerak call mereka yg ariff jalan di Shah Alam. 

Dulu masa kecil2 pernah datang 2 3 kali. tapi tak pernah terfikir untuk datang lagi. memang best!
mencari pintu masuk
Di pintu masuk kena bayar RM 3. Plus basikal pun ada (tapi kena bayar RM5). memang best kalau dapat berbasikal. saya pasti akan pergi untuk naik basikal. dalam taman ada perkhidmatan shuttle bus secara percuma. mulanya plan kami mahu tidur di sini. nampak menarik dan nak cuba semua aktiviti yang ada. seharian memang xpuas. tapi masing2 ada komitmen lain. jadi kami habiskan sehari suntuk di sini.

bas

basikal
tumpuan utama kat sini mestilah rumah 4 musim. dan yang paling best mestilah musim salji. *berangan ala2 kt oversea gitu..nk masuk kn bayar RM2.

ke rumah 4 musim

pintu masuk
suhu kt dalam ni lebih kurang 2C
kami kebal sebab boleh possing2 tanpa pakai baju tebal. cubaan menghasilkan asap dr mulut berjaya selepas kami semua hampir beku..

bergambar xhingat sambil memasang azam nk tgk snow real punya
2jam kt dalam peti ais..bila kluar masing2 pucat lesi plus tangan semua dh kecut..tapi yang paling cuak cik Oly pun hampir beku..kelam kabut cuci lens sebab lens berkabus..basah..kalut2..hope xde pape yg berlaku..


no editing~lens berkabus

banyak sangat port2 menarik untuk ambil gambar. tapi kebetulan hujan lebat. jadi kamu berteduh seketika.  disini xperlu risau sebab semua ada. surau, gerai, dan penghuni yang tidak disangka begitu jinakpun ada.

cantikkan view kat sini~
kami mula menjejaki air panas setelah beku dalam peti ais plus tempias hujan yg sangat lebat


cik kala jengking yg jinak~
cuba tengok view ni cantik x?


last port bergmbr sebb cik oly dh pengsan..mujur gak pengsan kalo x kami xreti balik..apa2pun mmg best..jom kita p lagi..

2 comments: