Friday, May 20, 2011

bosan!

kebosanan terlampau dan kesunyian di tahap maximum. sepanjang hidup dalam perantauan rasanya inilah kali pertama terasa begini bosan. tetibe rindu kt adek hosmet yang suka bercerita mcm bertih jagung..*harap mklum adek bertih jagung itulah yang selalu sy rindu..syud i miss u..sob sob..

jadi sekarang sy nk hilangkan rasa bosan..nk bebel kt sini..kalo rasa bosan sila berhenti baca..tiada paksaan untuk anda baca.

bagaimana kebosanan ini boleh melanda?

 sebab pertama
semuanya gara2 kotak hitam ajaib mogok secara tiba2 mlm tadi. tidak mahu kluarkan suara dan warna. bukan itu saja malah lampu merah menandakan ade saluran elektrik pon xnyala. fius terbakarkah? manalah sy tahu...disebabkan kebosanan di tahap maksimum..maka sy mencuba menjadi tikus baiki labu..hahah..bukak 2 skru..belek2..takut plak kena kejutan elektrik. kang xpasal2 tv meletup..hohooh...skru balik. buat perhiasan jelah! tapi..boleh ke aku hidup tanpa tv? aaaaa bosannya hari2 mendatang...perlukah pergi mana2 kedai2 elektrik mengusha kotak2 yang lebih besar dan berat? adehhh...xlarat nk angkat. i wish some1 boleh tolong belikan tv besar dan tolong angkat hantar ke rumah dengan jayanya. hohohoho...ade ke?
terpaksalah redha..membina otot muscle sendirik untuk mengangkat tv. kalo xlarat xyahla tengok tv. aku terimaaaaaa....

sebab kedua
keajaiban celcom beruk band yang semakin hebat mengeluarkan warna hijau pekatnya...dengan kelajuan yang membolehkan sy terlelap ketika menunggu satu2 page dibuka...dgn kecanggihan beruk band yang dibayar untuk 5GB n kebolehan beruk band HSDPA tapi kini hanya mampu dpt EDGE...aaaaa...sabar2..inilah jelah hiburan yang ada ketika ini. kalau ikutkan hati nak jek pegi mana2 kedai maxis amek broadband yang canggih manggih laju berdessuuuppppp...tapi..semua itu hanyalah mimpi. kena redha dengan apa yang ada hanya kerana gara2 kontrak dgn celcom yg bakal tamat hujung tahun ni. sehingga itu sila bersabar. adehhhhh...sabar2...
kepada CEO celcom yang dh kaya raya..please2 luaskan kawasan jalur lebar anda spt dlm iklan tuh...sy bukan duduk tempat jin bertendang pon sekarang..sy hanya berada xsampai 10km dr cyberjaya dan putrajya..kononnya kawasan elite abad ini. please2...tolonglah upgrade!

sebab ketiga
minggu nih minggu sangap sedunia..rata2 orang akan mengatakan kesangapan mereka di hujung bulan...hehehe..begitu juga sy. gara2 bank terglamer di Malaysia kini yang buat kerja terlebih efisien menyebabkan sy terpaksa mengeluarkan budget lebih. akulah mangsa keadaan! jadi kesannya..minggu nih dok rumah diam2 melayan perasaan dan hiburan yang langsung xde. so, sepanjang 2hari nih  aku jadi panda jelah! so sape2 yang sedang bosan juga..jom kita sembang sampai lemau!

aaaaaaaaaaaaaa..bosannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

No comments:

Post a Comment