Friday, May 27, 2011

jalan raya atau rel besi?

kalau anda diberi pilihan antara keduanya, mana satu pilihan anda?
sy boleh jamin 8/10 akan memilih jalan raya kan. lebih efisien, mudah, cepat, selesa..

jadi kepada mereka yang memilih rel besi..sila bagi reason anda..
reason sy..sebab sy xpernah naek keretapi..hehehe..malu jek nk ngaku..tp serius xpernah. dulu2 travel dr penang ke jengka xpernah plak terlintas nk naek keretapi. kenapa sekarang tergedikx2 nk nek ketapi ntah..

mungkin en fazli dok terpk 'apa kenalah maksu aku nih'..beriya benar nak naek keretapi..layankan jelah..huhuhu...

walaupun sebenarnya sy sedang excited merancang perjalanan ke utara melalui rel besi dan pulang dengan naik burung besi tapi saya juga sedang berfikir2 kerana terlalu banyak cons nyer berbanding pros..pros nyer hanyalah satu..saya nak naek keretapi..uhuhu..boleh tahan degil jugak aku nih..

petang td dh excited ke kaunter tket d putrajaya sentral..siap tanya 'cik tket ke ********* pada **** ada lagi x? berapa ye?...owh ada RM****.nak ke? kejap ye cik..akupun berlalu keluar tetibe jek idea menerjah..kan best kalau naek keretapi..dail no 019******...Lie kite naek keretapi nak...? ikut maksulah xkisah mana2 pun..*malas nk pk le tuh..hhehhe...

masuk dalam kereta..pk. senyum jahat! aku nk nek keretapi tapi...
1) bila nk ke KL sentral beli tiket?
2) sapa nak hantar ke KL sentral nanti..haaaa...adik sayang ada tapi...xkan KL sentral jauh tu..stesen komuter nilai sudah..kena naek komuter sampai KL Sentral..then tunggu ketibaan senandung ****.
3) seat keretapi sempit dr bas..betul ke? ntoh..

kalau xcuba sekarg bila lagi? sapa lah yang rajin nak melayan idea senget aku nih sedangkn senang giler nek bas. xsampai 10min dr rumah dah sampai Putrajaya Sentral. Lokasi ketibaan sama jek..waktu ketibaan dan waktu bertolak pun hampir sama..adehhh...pk lagi..cepat2 tolong aku fikirkan..esok nk kena beli tket dh ni..
jalan raya or rel besi???

No comments:

Post a Comment