Monday, May 16, 2011

Selamat Hari Guru 2011

Selamat Hari Guru
kepada semua guru-guru di Malaysia
tidak kiralah yang bergelar cikgu, cik, encik, mr, miss, mdm, dr, prof, ustaz, ustazah
apa jua gelaran yang diberikan 
selagi insan itu berkongsi ilmunya dan menyampaikan kepada kita beliau layak di gelar GURU

kepada guru-guru saya
yang pernah mendidik dan menyumbang ilmu kepada saya
sejak dari kecil hinggalah telah menjadi buluh
TERIMA KASIH yang tiada terhingga saya ucapkan
semoga mereka berada di bawah lindungan rahmat dan keredhaanMu ya Allah
mereka bukan bekas guru saya
tapi merekalah guru-guru saya selagi hayat dikandung badan
jasamu dikenang hingga akhir hayat

dikesempatan ini, walaupun berkemungkinan guru-guru saya tidak membaca blog saya
tapi saya tetap ingin menggunakan medium ini untuk mengingati kalian

guru-guru pertama saya mestilah kedua ibu bapa, kakak-kakak, dan abang-abang saya
masih ada lagi koleksi buku-buku tulis abc dan 123 

guru mengaji saya acu, yang sangat saya hargai..
mengajar saya mengenal aliff baa taa, tajwid, Muqaddam dan Al Quran

kepada 2 org guru tadika saya
cikgu milah dan cikgu normah
terima kasih mengajar saya mengenal alam persekolahan
sabar dgn keletah kami yang nakal..hehehe..

kepada guru-guru  SKJ8 (1989-1994)
guru-guru sekolah agama J8 (1989-1994_
guru-guru SMKJP 1 (1995-1999)
guru-guru di Kolej Matrikulasi Kolej Chermai (2000)
pensyarah2 USM (2001-2004)
lecturers di UTAR especially Dr Goh
terima kasih atas segala didikan, ilmu dan segalanya

tidak lupa juga 
Selamat Hari Guru
kepada rakan-rakan yang pernah menjadi rakan sekerja
di SMK Temin, Jerantut
Kolej Unikop
dan semua warga CUCMS
semoga kita semua masih dan akan menjadi guru yang berbakti kepada agama, bangsa, dan negara
insyaAllah

sekadar berkongsi lepas tengok movie ni..

No comments:

Post a Comment