Friday, April 27, 2012

Jika rasa hidup ini sepi, fikirkan kembali

Hidup ini bagaikan roda. Kekadang di atas kedang di bawah.
Iman akan turun naik, tapi di akhir zaman iman akan keluar dan masuk.
Emosi tidak menentu, kekadang gembira, kekadang berduka.
Kehidupan juga begitu, kekadang bahagia kekadang sengsara.

Itulah kehidupan yang indah, bagaikan pelangi.
Pelangi tidak selalunya hadir.
Tapi hadirnya membawa bahagia.
Hadir pelangi selepas turunnya renyai hujan membasahi bumi.

Jika sekarang kamu sedang merasakan hidup ini terlalu sepi.
Fikirkan kembali!
Lihat sekitarmu. Ada dia1, dia2, dia3, dia4, dia5, dia6, dia7, dia8, dia9, ....dan, diaN.

Indah kehidupan bila mereka bersama.
Datangnya silih berganti.
Pergi dan akan kembali.

Jika hari ini sunyi,
cuba lihat hari semalam yang gembira.
Bahagia dengan hadir mereka.

Jika hari ini saya terlalu sepi tanpa kalian di sisi,
Tapi saya tahu kalian sentiasa di hati.
Tidak pernah meninggalkan saya sendiri.
Cuma kadangkala andai sepi itu harus diharungi,
Satu pengajaran untuk saya menghargai diri sendiri. 
never alone
gambar keluarga saya (berunsur peribadi)
 ada adek2 cute ni bersama saya
teman teman semasa menjadi ulat buku
kakak kakak ku chenta
teman sekerja yang hari hari ngadap muka saya
mereka semua sebahagian dari kehidupan saya. Anda bagaimana?

No comments:

Post a Comment